ازن ژنراتور بیمارستان

ازن ژنراتور بیمارستان

ازن فرم ملکولی از اکسیژن اسـت که در آن سه اتـم اکسیـژن به یکدیگـرمتصـل شده اند. اتم اکسیـژن اضافی در ساختار ازن، آن را به قویترین اکسیـد کننـده و ضدعفونـی کننـدۀ کاملاً طبیعی تبدیـل کرده است. ازن بسیار نا پایدار بوده و تحـت شرایـط عادی به سرعت تجزیه می شود بنابراین این ماده بایـد در محـل مصـرف توسـط ژنراتور تولید گردد. سیستـم های تولیـد ازن به صورت سانتـرال بـوده و نیـاز بـه هیچگونه ماده اولیه مصرفـی نـدارد و از لحاظ  اقتصادی مقرون به صرفه هستند  .ازن بدون در نظرگرفتن ماهیت باکتری، ویروس، قارچ، میکـروارگانیسـم و انگـل آنها را از محیط حذف می نماید. تایید  FDA جهت استفاده مستقیم ازن برای ضـد عفونـی آب و مواد غذایـی در سال 2001 میلادی تحـول عظیمـی در استفـــاده از ازن به صــورت گــازی یا محلول در آب، برای کاهش بار میکروبی به وجود آورد. قرن هاست که طبیعـت هنگـام صاعقـه و یا بوسیله پرتو فرا بنفش نور خورشیـد ازن را بوجـود می آورد و از خصوصیـات ضد عفونی کننده آن برای پالایش آب و هوا و محیط زیست  استفاده می نماید. نحوه توليـد ازن: گــاز ازن به طــور طبيعي در زمان رعد و برق يا به وسيله اشعـــه UV.Vacume موجــــود در نورخورشيد به وجود مي آيد.  اين گاز بصورت مصنوعـي به دو طريـق استفـاده از لامپ هـاي UV و يا تخليـه الكتريكي در حضور اكسيـژن كه برروي دو قطب مثبت و منفي انجام مي پذيرد توليـــد مي شــود. ايــن روش به نــام Silent Electrical Discharge) SED ) شناخته شده است. ازن قابل ذخيره سازي نيسـت و بايـد به طـور مستقيـم پس از تولید مصرف شود.

کاربردهای غیر درمانی اکسیژن فعال (ازن ) دربیمارستان ها و کلینیک ها

·         ضدعفونی اتاق عمل

·         کنترل میکروارگانیسم های بیماری‌زا نظیر قارچ ها، باکتری‌ها ، ویروس‌ها

·         استریل وسایل آزمایشگاهی و پزشکی

·         ضدعفونی ملحفه‌ها و البسه بیماران و …

·         کاهش بیماری‌ها و حذف مواد شیمیایی

·         کاهش بو و گازهای آلی در هوای بیمارستان و سرویس های بهداشتی

·         عامل پیشگیری و محافظت از بیماری ها

·         تولید آب خالص برای مصارف دارویی و آزمایشگاهی

·         کمترین نیاز ممکن به تصفیه های شیمیایی

·         تصفیه زباله‌های بیمارستانی و تصفیه پساب بیمارستانی

·         ازن بعد از واکنش به اکسیژن تبدیل شده و پس‌ماندی ندارد

·         واکنش ازن با مواد هیچ نوع ماده‌ی سمی تولید نمی‌کند

·         در مقایسه با سایر مواد گندزدا سرعت عمل بیشتری دارد

·         افزایش اکسیژن و بهبود کیفیت هوا

·         ازن بر طیف گسترده‌ ای از میکروارگانیسم های مضر تاثیر دارد

 کاربرد ازن ژنراتور در درمان بیماری ها

ازن تراپی ( ازن درمانی ) نوعی درمان جدید، بی‌خطر و موثر است که با کمک گاز اکسیژن یا ازن انجام می ‌شود. از ویژگی‌های درمانی اکسیژن تراپی می‌توان به بازسازی بافت، حمایت از سیستم ایمنی بدن، ضد اکسیداسیون، ضد التهاب، ضدعفونت و ضد پیری اشاره کرد. تاثیرات درمان با ازن علاوه‌ بر این‌ که کاملا اثبات شده و بی‌خطر است بلکه بدون عوارض جانبی و یا دارای حداقل عوارض جانبی است.

استفاده از ازن سبب می شود، جریان خون در مفصل ها افزایش یابد و با مهیا کردن مواد لازم، بافت های اسیب دیده ترمیم یابد. ازن درمانی مانند هر روش درمانی دیگری باید براساس معاینه بیمار انجام شود. ازن تراپی روش درمانی تقریبا جدید است و در ایران نیز برای بیماران استفاده می شود. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بیمار بستگی دارد. ازن درمانی در بعضی بیماران مفید می باشد ولی در بعضی بیماران موثر نمی باشد، به همین منظور شما باید با نظر دکتر این عمل را انجام دهید.

مزایای استفاده از گاز ازن چیست؟

گاز ازن بدون رنگ و بو است و طعم و بوی آب را تغییر نمی دهد.

گاز ازن برای محیط زیست هیچ خطر  عوارضی ندارد و گاز ازن اضافه را می توان به اکسیژن ملکولی تبدیل کرد و با خیال راحت به طبیعت رها نمود.

گاز ازن توانایی بالایی برای اکسیداسیون مواد آلی و غیر آلی و از بین بردن میکروارگانیسم ها و جلبک های موجود در آب دارد.

گاز ازن هیچ گونه محصولات جانبی تولید نمی کند.

ازن با ترکیبات آلی ترکیب شده و آنها را به آب و دی اکسید کربن تبدیل می کند.

ازن با فلزات سنگین ترکیب شده و باعث رسوب دهی آنها می شود.

کیفیت آب ضدعفونی شده با ازن بسیار بالاتر از کیفیت آبی است که با کلرزنی ضدعفونی شده است. توانایی گندزدایی ازن 25 برابر بیشتر از گندزدایی کلر است. در فرایند تصفیه آب، هنگام استفاده از کلرزنی برای گندزدایی لازم است که صافی های مورد استفاده برای تصفیه آب بطور مرتب شسته شوند اما در استفاده از ازن برای گندزدایی، آلودگی ها تجزیه می شوند و بنابراین نیاز به شستن صافی ها خیلی کمتر می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ازن استریل مراجعه نمایید.


Comments